Naar hoofdinhoud

FAQ bibliotheekcatalogus WorldCat Discovery

Lees de instructies zorgvuldig. Heb je nog vragen? Mail naar bibliotheek@pthu.nl.

  • Waar vind ik de bibliotheekcatalogus WorldCat Discovery?

  • Hoe zoek en vind ik (elektronische) boeken, tijdschriften en artikelen in de bibliotheekcatalogus?

    Bekijk de ‘Handleiding zoeken in WorldCat Discovery PThU’ voor meer informatie.

  • Wat is mijn gebruikersnaam om boeken aan te vragen en te verlengen?

    De gebruikersnaam is een 8-cijferige bibliotheekcode die begint met 190xxxxx.

    Op mijn lenerspas of studentenpas staat een vijf- of zescijferige bibliotheekcode

    Typ bij gebruikersnaam voor de bibliotheekcode 190 (bij 5-cijferige code op de pas) of 19 (bij 6-cijferige code op de pas).

  • Waar vind ik het inlogscherm?

    Klik rechtsboven op het beginscherm van WorldCat Discovery op de knop Inloggen

    Of ga rechtstreeks naar het inlogscherm.

  • Wachtwoord opvragen, wijzigen of vergeten

    Wat is mijn wachtwoord?

    Het wachtwoord stel je zelf in door op het beginscherm naar Mijn Account te gaan en in het inlogscherm te klikken op: wachtwoord (opnieuw) instellen.

    Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

    • Klik in het beginscherm rechtsboven op het beginscherm op de knop Inloggen.
    • Voer je gebruikersnaam (8-cijferige code) en wachtwoord in en klik op Aanmelden.
    • Klik rechtsboven op je naam en ga naar Mijn account.
    • Klik op de knop Wachtwoord wijzigen.
    • Voer vervolgens op het scherm in: Huidig wachtwoord, Nieuw wachtwoord en Herhaal huidig wachtwoord.
    • Klik op Wachtwoord wijzigen.

    Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

    • Klik op Wachtwoord (opnieuw) instellen op het inlogscherm.
    • Voer je gebruikersnaam (8-cijferige bibliotheekcode) in en klik op Nieuw wachtwoord aanvragen.
    • Vervolgens ontvang je per e-mail een nieuw wachtwoord.
    • Je kunt met het nieuwe wachtwoord weer inloggen.
  • Hoe kan ik mijn contactgegevens inzien?

    • Ga naar het beginscherm van de catalogus.
    • Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord en ga naar Mijn account.
    • Klik bij Contactgegevens op Bekijken.
    • Geef eventuele wijzigingen zo spoedig mogelijk door aan bibliotheek@pthu.nl.
  • Hoe vraag ik een boek aan?

    • Zoek in de catalogus de publicatie(s), die je wilt lenen.
    • Klik voor aanvragen op de knop Request.
    • Vul, indien je nog niet ingelogd bent, gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Aanmelden.
    • Klik nogmaals op Request.
    • Kies de locatie waar je de publicatie wilt afhalen door bij een Ophaallocatie te kiezen voor PThU Library Amsterdam of PThU Library Groningen.
    • Klik op Verzenden.
    • Klik op Sluiten om terug te gaan naar de zoekresultaten.
    • Je ontvangt een e-mailbericht als de publicatie op de gewenste locatie gereed staat om af te halen.
  • Hoe reserveer ik een boek dat al is uitgeleend?

    Dit gaat op dezelfde manier als een boek aanvragen, zie bij ‘Hoe vraag ik een boek aan?’.

  • Hoe krijg ik een overzicht van door mij geleende en/of gereserveerde boeken uit de PThU bibliotheek?

    • Ga naar het beginscherm van de catalogus.
    • Log in met gebruikersnaam en wachtwoord en ga naar Mijn Account.
    • Op het scherm verschijnt de lijst met geleende boeken.
    • Klik op de knop Verlengen, als je de uitleentermijn van een boek wilt verlengen.
    • Klik op Reserveringen om het overzicht van gereserveerde boeken te zien.
    • Klik op de knop Verwijderen, als je een reservering wilt annuleren.
    • Klik op de knop Bewerken als je iets wilt wijzigen.
  • Hoe verleng ik de uitleentermijn van geleende boeken uit de PThU bibliotheek?

    • Ga naar de startpagina van de catalogus.
    • Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord en ga naar Mijn Account.
    • Op het scherm verschijnt de lijst met geleende boeken.
    • Klik op de knop Verlengen, als je de uitleentermijn van een boek wilt verlengen.

    LET OP! De uitleentermijn van boeken, die gereserveerd zijn door een andere lener, kan niet verlengd worden!

  • Ontvang ik bericht als de uitleentermijn van een boek (bijna) vervallen is?

    Ja, je ontvangt enkele dagen voor het vervallen van de uitleentermijn automatisch een e-mail. Daarna ontvang je een aantal herinneringen per e-mail. Als je niet tijdig verlengt, kunnen boetes berekend worden.

    LET OP! Deze e-mails (no-reply en afkomstig van OCLC) kunnen in je spambox terecht komen! Pas deze instelling tijdig aan in je mailprogramma.